تاریخ: پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 





تاریخ: پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 





تاریخ: سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 





تاریخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 





تاریخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 

 





تاریخ: چهار شنبه 16 شهريور 1395برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

www.facebook.com/pages/game-times/272367252773567 





تاریخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 





تاریخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 www.facebook.com/pages/game-times/272367252773567





تاریخ: دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 

www.facebook.com/pages/game-times/272367252773567





تاریخ: دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi





تاریخ: یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 

gametimes.mihanblog.com   





تاریخ: جمعه 4 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 





تاریخ: جمعه 4 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

Ubisoft اعلام کرد که بازی Just Dance 2 پر فروش ترین بازی Third Party در آمریکا برای کنسول Wii بوده است. این خبر امروز از سوی NPD هم تأیید شد. بازی Just Dance 2 در اکتبر سال گذشته عرضه شده بود. نسخه سوم این بازی نیز در اکتبر امسال عرضه خواهد شد. این سری از بازی های تا کنون 14 میلیون نسخه فروش داشته اند.





تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازی BloodRayne: Betrayal با چند هفته تأخیر مواجه شده است. این بازی، قبلاً قرار بود در این ماه برای XBL و PSN عرضه شود، اما اعلام شد که نسخه PSN آن در تاریخ 31 آگوست و نسخه XBL آن در تاریخ 30 آگوست عرضه می شود.





تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

به تازگی مشخص شده که کمپانی Microsoft دامین هایی به نام های microsoft-sony.com و sony-microsoft.com را به ثبت رسانده است. هنوز مشخص نیست که هدف از ثبت این دامین ها چه بوده، اما ممکن است که این اقدام نشان از همکاری هایی بین این دو کمپانی با یکدیگر باشد. احتمال می رود که فعالیت های این دو کمپانی خارج از گیم باشد و قصد آن ها شروع رقابتی تازه با Apple باشد.





تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

سایت Gamestation به تازگی شروع به پیش فروش بازی GTA V کرده و این بازی را در لیست عناوین پیش فروش، قرار داده است. همان طور که قبلاً به این موضوع اشاره شده بود، ساخت این بازی از سوی Rockstar تأیید شده، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه یا معرفی رسمی این بازی منتشر نشده است.





تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

NPD جدیدترین آمار فروش بازی ها و فروش کنسول ها را منتشر کرد. بر اساس این آمار، کمپانی های Microsoft و Take Two برنده های بزرگ در زمینه فروش سخت افزار و بازی بوده اند. فروش کنسول ها 9 درصد کاهش داشته و درآمد 366.6 میلیون دلاری را به همراه داشته اند. رقم سال گذشته در همین تاریخ 401.7 میلیون دلار بوده، اما همچنان Xbox 360 تنها کنسولی است که توانسته رکورد فروش سال گذشته اش را در این تاریخ بشکند. Microsoft در ماه گذشته 507 هزار کنسول Xbox 360 به فروش رسانده است. NPD اعلام کرد که انتظار دارد، کنسول Xbox 360 تا آخر امسال نیز همچنان پر فروش ترین کنسول بازی باقی بماند. همچنین در این مدت بازی L.A. Noire پر فروش ترین بازی بوده و در ماه ژوئن 419 هزار نسخه فروش داشته است. همچنین بازی های Duke Nukem Forever و inFamous 2 نیز بعد از L.A. Noire پر فروش ترین بازی ها بوده اند.





تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 به نظر می رسد که Rockstar در حال ساخت یک بازی معرفی نشده برای DS باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، برنامه نویس هوش مصنوعی این کمپانی اشاره هایی به ساخت یک بازی جدید برای DS به صورت Open-World کرده است. این کمپانی قبلاً بازی GTA: Chinatown Wars را برای DS ساخته بود. شاید Rockstar قصد معرفی یک بازی جدید برای 3DS را داشته باشند. هنوز اطلاعات بیشتری در دست نیست.





تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 

تعداد اعضای بازی آنلاین نعره جنگ (Warcry) در 10 روز اول و روی سرور 3 به مرز 2000 نفر رسید. نعره جنگ یک بازی استراتژیک آنلاین و ایرانی تحت مرورگر است که 8 ماه از فعالیت خود را می گذراند. ورژن 2.5 و سرور 3 این بازی در تاریخ 14 تیر ماه آغاز به کار کرد که به دلیل جذابیت بالایی که در ورژن جدید دارد، در همین 10 روز ابتدایی بازی تعداد کاربران این بازی به مرز 2000 نفر رسید. برای مشاهده و استفاده از ورژن جدید این بازی به این لینک مراجعه نمایید.

 


 





تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi


سال 2006 را به یاد دارید؟ زمانی که شرکت پرآوازه ی نینتندو با عرضه ی Wii انقلابی در زمنیه ی کنترلر ها به پا کرد؟ اکنون پس از 6 سال،انقلابی دیگر در راه است.شایعه هایی مبنا بر عرضه شدن کنسول نسل بعد نینتندو با کد Project Cafe منتشر شد.پس از آن تصاویری از این کنسول به بیرون درز پیدا کرد که به این شایعه قوت بیشتری بخشید.سرانجام در 25 آپریل این کنسول به طور رسمی تایید شد.به گفته ی نینتندو،این کنسول در E3 امسال رونمایی خواهد شد.زمان کمی تا برگذاری این نمایگشاه مانده؛با این حال اطلاعاتی هر چند ناکامل منتشر شده است.در این مقاله نگاه کوتاهی خواهیم داشت.


Wii 2 چیست؟

در حقیقت wii2 نام موقت کنسول نسل بعد نینتندو است که در حال حاضر در دست ساخت است.علاوه بر wii2،این کنسول با کد Project Cafe نیز شناخته می شود.به نظر می رسد نام نهایی آن Stream باشد،اما در حال حاضر نینتندو عکس العملی به این موضوع نشان نداده است.

چرا Project Cafe؟

هر کنسولی در ابتدا با کد شناخته می شود.به عنوان مثال،GameCube با نام "دلفین" و Wii نیز با کد "انقلاب" معرفی شدند.در حال حاضر wii2 نیز با نام Project Cafe شناخته می شود.نام اصلی این کنسول در آینده اعلام خواهد شد (به احتمال در E3).

تاریخ عرضه و قیمت چه خواهد بود؟

به نظر می رسید که تاریخ عرضه ی آن در اکتبر سال جاری باشد،اما بنا به دلایل نامعلومی برای سال 2012 تاخیر خورد.با توجه به شواهد،Wii2 با قیمت 300 تا 400 دلار به بازار عرضه خواهد شد.


طرح مفهومی کنترلر جدید که به وسیله ی IGN طراحی شده است.

Wii 2 تا چه حد قدرتمند خواهد بود؟

نینتندو همواره بر روی Casual گیمرها تمرکز داشته است،با این حال از سخت افزارهای قدرتمندی برای ساخت Wii 2 استفاده شده است.برای ساخت پردازنده ی گرافیکی از AMD کمک گرفته شده است.این چیپ دارای نسخه ی سفارشی از معماری R700 است.سی پی یو آن نیز توسط شرکت IBM ساخته می شود.در مجموع باید گفت که قدرت سخت افزاری Wii 2 از کنسول های نسل حاضر (PS3 و X360) تا حدودی بیشتر خواهد بود.این کنسول از رزولوشن 1080 HD و همچنین 3D برجسته پشتیبانی خواهد کرد.

کنترلرها چگونه خواهند بود؟

همان طور که می دانید،نینتندو در این نسل با عرضه ی کنترلرهای نوآورانه از رقیبان خود پیشی گرفت.بسیاری از مردم گیمر حرفه ای نیستند و تنها برای تفریح به انجام بازی های کامپیوتری می نشینند.به همین دلیل با وجود قدرتمند بودن سخت افزارهای X360 و PS3 نسبت به Wii،این دو نتوانستند در فروش از این کنسول پیشی بگیرند.آن طور که به نظر می رسد،در طراحی دسته های Wii 2 از تکنیک جدید استفاده نشده و به همان شیوه ی دسته های قدیم طراحی شده است (این نشان از توجه نینتندو به گیمرهای حرفه ای می دهد).


در طراحی جدید دسته،دو آنالوگ استیک و یک d-pad به کار خواهد رفت.همچنین صفحه ای لمسی در دسته قرار داده خواهد شد که برای نمایش منو و استفاده در بازی استفاده می شود.با توجه به لمسی بودن صفحه،این صفحه دارای پتانسیل بالایی است.به طور مثال،می توان تلویزیون را هنگام انجام بازی خاموش کرد و ادامه ی بازی را در این نمایشگر دنبال کرد و یا برای تنظیمات دستگاه استفاده کرد.در حال حاضر تنها خبری که منتشر شده است درباره ی بی سیم بودن دسته است.بنابراین،تمام این ها جزو احتمالات به حساب می آیند.

آیا عناوین سیستم های قبلی بر روی Wii 2 قابل اجرا خواهند بود؟

Wii 2 نه تنها از Wii پشتیبانی خواهد کرد،بلکه از کنسول های قدیمی تر (همانند Game Cube) نیز پشتیبانی خواهد کرد.علاوه بر عناوین،دسته های این دو کنسول نیز بر روی Wii 2 قابل استفاده خواهد بود.در این جا یک سوال پی می آید؛آیا این کنسول از عناوین دانلودی نیز پشتیبانی خواهد کرد؟ به احتمال زیاد بله،اما در در حال حاضر پاسخی به آن داده نشده است.



تصور تجربه ی Zelda به صورت HD دیوانه کننده است... .

آینده ی Casual Gamer ها چه خواهد شد؟

نینتندو همواره بر روی جمعیت Casual Gamer ها تمرکز داشته است.اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی Wii 2 منتشر شده است که نشان از HD بودن آن می دهد.اما آیا با HD شدن کنسول،این دسته از گیمرها نادیده گرفته خواهند شد؟ کنترلر جدیدی که طراحی شده است به نظر نمی رسد بتواند طرفداران قدیمی را جذب کند.با این وجود،کنترلر Wii با آن سازگار خواهد بود.به نظر می رسد که نینتندو از همان دسته ی Wii راضی است و تصمیمی بر طراحی کنترلر جدید ندارد.به همین دلیل،انتظار می رود که تا حدودی گیمرهای حرفه ای در اولویت قرار گرفته اند.با این حال،سازگاری کنترلر Wii امیدوار کننده است.





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

نبرد هکرها و کمپانی های بازیسازی با عرضه اولین کنسول های بازی آغاز شد. شاید در نسل های اولیه ضعف های امنیتی کنسول ها باعث شده بود که هکرها به راحتی این کنسول ها را هک و زمینه را برای اجرای بازی های غیر قانونی آماده کنند. بهتر است قبل از ادامه بحث نگاهی به کنسول هایی بیندازیم که تا کنون هک شده اند. کنسول ها تا کنون به دلیل خاصی هک شده اند.

 

http://zedomax.com/image/200612/ps3_wii-hack.jpg

کنسول PS2 فقط برای اجرای بازی های غیر قانونی هک شد. Xbox 1 در عرض 4 ماه برای اجرای Linux و Homebrewها هک شد. کنسول DS ظرف 6 ماه برای اجرای Homebrew هک شد. کنسول PSP در عرض 2 ماه برای اجرای Homebrew هک شد. کنسول Wii در عرض 1 ماه برای اجرای Homebrew هک شد. iPhone در عرضه 11 روز برای برداشتن Sim-Lock و Homebewها هک شد. اما در نسل جدید کنسول ها جریان کمی متفاوت بود. کنسول ها دیگر با یک Mod-Chip ساده کپی خور نمی شدند و همین موضوع کار را برای هکرها دشوار کرده بود. کنسول های نسل جدید همگی دارای سیستم عامل بودند و این محیط ها اجازه اجرای کدهای غیر استاندارد را به کنسول نمی داد. همین مسئله باعث شد تا هکرها برای شکستن لایه های امنیتی این کنسول ها، دست به اقدامات تازه ای بزنند. از همین رو هک کنسول های نسل جدید به جز کنسول Wii که از باگ داخل یک بازی صورت گرفت، به این صورت بود. هک کنسول Xbox 360 برای هر درایو این کنسول 12 ماه طول کشید. اما هدف از هک این کنسول اجرای Linux و Homebrow بود. کنسول PS3 در عرض 4 سال برای اجرای Homebrewها و بازی های غیر قانونی هک شد. اما همان طور که گفته شد، کنسول های نسل جدید از سیستم عامل بهره مند هستند و اجازه اجرای کدهای غیر قانونی را به کنسول ها نمی دهد. اما چاره این کار چیست؟ چاره این کار عرضه Custom Firmwareهایی است که توسط هکرها عرضه می شوند. این Firmwareها، نسخه هایی از همان Firmwareهای اصلی هستند که با ایجاد تغییرات در آن ها باعث می شوند که کنسول برخی از کارهای امنیتی را انجام ندهد. Xbox 360 به دلیل اینکه از طریق درایو هک می شود و چیزی مانند Custom Firmware برای آن عرضه نشد، نمی تواند کدهای غیر استاندارد را اجرا کند.

PS3 هم که تا قبل از این، سیستم امنیتی اش آنقدر قوی بود که اجازه ایجاد تغییر در هیچ قسمت از آن را به  هکرها نمی داد. همین جا بود که هکرها با روش های مختلف سعی کردند Custom Firmwareهای مختلفی را برای این کنسول عرضه کنند. اما تنها راه ممکن برای رسیدن به هسته امنیتی کنسول، ایجاد تغییر در کدهای آن بود. بدین وسیله می شود Homebrewهایی عرضه کرد که به وسیله آن ها بتوان کدهای غیر استاندارد را روی کنسول اجرا کرد. جدال بین هکرها و Sony ادامه داشت تا اینکه هکر معروف iPhone، جورج هاتز (George Hotz) در ژانویه امسال کدهای اصلی PS3 را منتشر کرد و حتی یک Homebrew هم برای اثبات کردن کار خود عرضه کرد. منتشر شدن اصلی ترین کدهای امنیتی این کنسول یک ضربه اساسی به Sony بود. این کدها می توانند طوری دستکاری شوند که بتوان هر کاری را با این کنسول (از اجرای بازی های غیر قانونی گرفته تا اجرای برنامه های مختلفی که برای آن عرضه می شوند) انجام داد. عرضه این کدها باعث شد تا Sony رسما دست به کار شود و از جورج هاتز و دیگر هکرها که این کدها را منتشر کرده بودند، شکایت کند. Sony از هکتور کانترو (Hector Cantero)، اسون پیتر (Sven Peter) و حدود 100 نفر دیگر که روی هک این کنسول فعالیت کرده بودند نیز شکایت کرد. البته این افراد بیشتر در قالب گروهی به نام fail0verflow شناخته شده هستند. همان گروهی که با همکاری جورج هاتز Custom Firmwareهای متعددی را برای PS3 منتشر کردند. حال باید دید در رقابتی که اکنون به صورت جدی تری دنبال می شود، هکرها پیروز می شوند یا Sony. پس از شکایتی که این کمپانی از هکرها کرد، نه تنها اوضاع به نفع Sony تغییر نکرد، بلکه باعث شد تا هکرها همه کدهای امنیتی را منتشر کنند و در اختیار عموم قرار دهند. اگر دنیای کنونی را به دنیای Matrix تشبیه کنیم، نیو (Neo) ما هم حتما جورج هاتز خواهد بود. کسی که ثابت کرده در شکستن سیستم های امنیتی استعداد زیادی دارد. در سال 2009 توانست Jailbreak را برای iPhone عرضه کند و در سال 2010 نیز همان  کار را روی PS3 انجام داد. در ژانویه سال 2010 او در اولین اقداماتی که روی PS3 انجام داد، توانست به وسیله  قسمت Install Other OS و اجرای Linux کاری کند که PS3 اجرای بازی های PS2 در هر شرایط را به دست آورد. در ماه مارچ سال 2010 کمپانی Sony امکان Install Other OS را با عرضه Firmware 3.21 از روی کنسول خود برداشت. اما جورج هاتز در اقدامات بعدی با یک Custom Firmware قابلیت Install Other OS را روی Firmware 3.21 فعال کرد. این اقدام در جولای سال 2010 انجام شد.

زمانی که fail0verflow وارد می شود


در سه دهه گذشته هکرها به چالشی بزرگ برای همه کمپانی ها تبدیل شده اند. کمپانی هایی مانند: Apple ،Microsoft Nintendo ،Sony و سایر کمپانی های نرم افزاری مانند Adobe و... ضربه های مختلف هکرها را تحمل کرده اند. گروه fail0ververflow از آن گروه هایی است که هرگز در کارهایش ناامید نشده است. در همایش Chaos Computer Congress 2010 که در برلین انجام شد، این گروه به صورت رسمی کدهایی را که روی PS3 اجرا کرده بودند را به نمایش در آوردند. با این کدها، PS3 می توانست کدهای مختلفی را هم اجرا کند. این گروه در کارهای قبلی خود کنسول Wii را شکست دادند. کدهایی که باعث شد تا Homebrewهای مختلف برای این کنسول عرضه شود. اما PS3 بر خلاف Wii به این راحتی ها قابل نفوذ نبود. اما چه چیزی باعث شکست سیستم امنیتی PS3 شد؟ بازگرداندن برنامه Install Other OS و استفاده از Linux باعث این اتفاق بود. اما این تیم پس از این کار اعلام کرد که آن ها قصد عرضه کردن راهی برای اجرای بازی های غیر قانونی روی PS3 را ندارند. اما زمانی که کدهای این دستگاه منتشر شد، گروه های هک دیگر هم توانستند برنامه های مختلفی را بر اساس آن بسازند. تا این لحظه کسی نمی دانست هاتز مشغول چه کاری است. پس از به پایان رسیدن هفته اول سال 2011، هاتز اولین Homebrew خود را عرضه کرد. Homebrewای که روی Firmware 3.55 اجرا می شد. پس از آن نیز Homebrew دیگری عرضه کرد که اجازه اجرای فایل های مختلف را روی PS3 می داد.

بازی های غیر قانونی در کمین PS3


کاملا مشخص است که این هک ها حتی اگر برای اجرای بازی های غیر قانونی هم نبوده، راهکاری بسیار راحت تر را برای اجرای این بازی ها روی PS3 ایجاد کرده اند. هم اکنون نیز از گوشه و کنار خبرهای زیادی به گوش می رسد که هکرهای مختلف مشغول کار روی برنامه هایی هستند که بازی های غیر قانونی را روی این کنسول اجرا کنند. شاید این ها خبرهای خوبی برای کسانی باشد که سال ها منتظر فراهم شدن چنین چیزی روی این کنسول بوده اند. اما این موضوع کابوسی برای Sony به حساب می آید. Sony نمی خواهد که اتفاقات PSP را روی PS3 شاهد باشد. سخت افزارهایی که با استفاده از این روش توانایی اجرای بازی های غیر قانونی را پیدا می کنند، به نظر می رسد که از سوی Sony شناسایی شوند. اما این شناسایی در حالت آنلاین ممکن است. تا کنون شایعات زیادی منتشر شده که کمپانی هایی مانند Sony و Microsoft می توانند از طریق آپدیت های خاص کنسول هایی که قانون کپی رایت را زیر پا گذاشتند، از دور خارج کنند. یعنی آن آپدیت می تواند کاری کند که کنسول، دیگر توانایی اجرای هیچگونه بازی ای را نداشته باشد که تا کنون چنین عملی از سوی این کمپانی ها انجام نشده است. اما این شایعات پس از هک PS3 جان دوباره ای به خود گرفتند. شایعاتی که اعلام می کنند Sony می تواند کنسول چند صد دلاری کاربران را از کار بیندازد. البته مایکل پکتر (Michael Pachter) در این باره نظر دیگری دارد. او در صحبت هایش گفت که موضوع بازی های غیر قانونی مسئله بسیار مهمی است، اما نمی تواند ضرر چشم گیری را به کمپانی ها وارد کند. خیلی از مردم علاقه ای به استفاده از چنین روش هایی ندارند و حاضر به استفاده از بازی های غیر قانونی نیستند. این موضوع در پلتفرم های مختلفی مانند Wii و Xbox 360 کاملا مشخص است. با توجه به اینکه این دو کنسول با استفاده از این برنامه ها می توانند بازی های غیر قانوی را اجرا کنند، اما باز هم فروش بازی ها روی این پلتفرم ها بسیار زیاد است و در بعضی موارد حتی از کنسول PS3 نیز بیشتر می شود. بر اساس گفته های پکتر بازی های غیر قانوی تنها 5 درصد از فروش بازی ها را تحت تاثیر قرار می دهند و جلوگیری از اینکه هیچ کس نتواند از این راه برای بازی کردن استفاده کند، کار غیر ممکنی است. پکتر همچنین اعلام کرد شکایت Sony از هاتز و fail0verflow در آمریکا می تواند بسیار کارساز باشد. اما در اروپا و سایر قسمت های دنیا نمی توان از طریق شکایت کردن، نتیجه درستی گرفت. این کارشناس صنعت بازی های کامپیوتری  افزود: "بازی های کنسول PS3 هم اکنون میلیون ها کپی غیر قانونی پیدا کرده اند. شاید دیگر نتوان راهی برای ترمیم این موضوع پیدا کرد، اما Sony می تواند با اضافه کردن لایه های امنیتی جدید روی بازی هایش کار را برای هکرها سخت کند. البته این موضوع باز هم تاخیر مقطعی در تکثیر بازی های غیر قانونی می گذارد.

Sony وارد می شود


تیم قانونی این کمپانی با شکایت از هاتز و سایر هکرها و انتشار کپی مدارکی از شکایت این کمپانی علیه آن ها، به طور جدی وارد این جریان شد. همان طور که گفتیم، پس از این اتفاق هاتز و همکارانش کدهای اصلی PS3 را به صورت عمومی منتشر کردند. عرضه این کدها و گسترش بازی های غیر قانونی روی این کنسول در حالت اول موجب کاهش فروش نسخه های اصلی بازی های عرضه شده روی این کنسول خواهد شد. همچنین این موضوع ضربه بیشتری را به کمپانی های Third-Party وارد می کند. البته این ضربه به حدی نیست که آن ها دیگر PS3 را پشتیبانی نکنند، اما این موضوع به ضرر کل صنعت بازی خواهد شد. در سال 2010 روی تمام پلتفرم های بازی مخصوصا Xbox 360 و PS3 شاهد افزایش فروش بازی ها و بالا رفتن در آمد حاصل از فروش این محصولات در صنعت بازی بودیم. پیش بینی های صورت گرفته، نشان می دهد که در سال 2011 این در آمد حتی بیشتر هم خواهد شد. اما با شکست سیستم امنیتی PS3، شاهد اجرای بازی های غیر قانونی روی تمام پلتفرم های بازی در سال 2011 خواهیم بود. این موضوع می تواند روی این روند سعودی تاثیرگذار باشد. پکتر در صحبت هایش به این مسئله اشاره کرد که اگر Sony نتواند راهکاری برای توقف هک این کنسول به دست بیاورد، نه تنها به عرضه بازی ها روی این کنسول ضرر وارد شده، بلکه سایر سیستم هایی که روی این کنسول فعال هستند (مانند فیلم و موسیقی و...) نیز دچار بحران می شوند. پکتر بر این باور است که اجرای بازی های غیر قانونی به وسیله کدهای امنیتی این کنسول می تواند نتیجه های بدتری حتی از اجرای بازی های غیر قانونی روی Xbox 360 داشته باشد. به نظر او Sony می تواند با آپدیت ها و بن کردن کاربران متخلف روند هک و افزایش استفاده از آن را کاهش دهد. جان ریچیتیلو (John Riccitiello) رئیس کمپانی EA پس هک شدن PS3 نیز اعلام کرد که EA در سال 2011 کم کم کار عرضه بازی ها به صورت دیجتالی را آغاز خواهد کرد. اگر Sony بتواند شرایط هک کنسولش را در سطح Xbox 360 قرار دهد، قطعا در مبارزه با هکرها پیروز خواهد شد و این بازی سگ و گربه ای را به نفع خود به پایان خواهد رساند.

چه کسی ریسک بیشتری انجام خواهد داد


در جریان این اتفاقات آقای کریس پالمر (Chris Palmer) که سمت Technical Director  را در کمپانی Electronic Frontier Foundation دارد، در صحبت هایی گفت که متوجه مخمصه ای که هاتز و گروه fail0verflow در آن قرار دارند، هست. او گفت: "زمانی که فردی کنسول یا سایر سخت افزارها را خریداری می کند، حتما موظف نیست که قانون کپی رایت را رعایت کند. مردم خواستار اجرای Linux و اجرای بازی های Homebrew بودند. مردم می خواستند به سخت افزار خود امکانات مختلفی را اضافه کنند. اما متاسفانه این خواسته ها نیاز به هک کردن دارد. پالمر که در قسمت امنیتی Android با Google هم همکاری کرده، گفت هک کردن باعث می شود که برنامه های بسیار زیادی روی یک پلتفرم عرضه شوند. همچنین ادامه داد که او مشکلی با اقدام fail0verflow که زمینه را برای اجرا شدن دوباره Linux روی PS3 را محیا کردند، ندارد. پالمر در صحبت هایش به اقدامات این گروه در هک Wii هم اشاره کرد. او گفت: "Homebrew Channel این گروه روی Wii نزدیک به 1 میلیون کاربر دارد که این یک میلیون تنها 1 درصد از کل دارندگان Wii را شامل می شوند. در واقع این تعداد از کاربران هستند که خواستار اجرای Homebrew روی کنسول خود هستند. اما مسئله دیگر این است که از این Homebrewها می توان برای اجرای بازی های غیر قانونی هم استفاده کرد. و این مسئله ای است که دقیقا سازنده بازی های مختلف را مورد هدف قرار می دهد. شاید استفاده از این Homebrewها در نوع خود بسیار مفید باشد. خیلی ها می توانند برنامه ها و بازی های خود را روی این پلتفرم های مختلف اجرا کنند. اما مشکل اینجاست که خیلی ها از این Homebrewها برای کنار زدن سیستم امنیتی و اجرای بازی های غیر قانونی استفاده می کنند.





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

همونطور که می دونید، درایو های Liteon DG-16D4S با فرم ویر های 0401 و 0225 به صورت سخت افزاری دارای SPI Lock هستند و قابلیت Dump Firmware,Erase,Write در اون ها نیست و شما نمی تونید CFW بر روی اون Write کنید.
در این تاپیک قصد دارم با انواع روش های آنلاک این درایو ها که به زودی عرضه می شن شما رو آشنا کنم، همچنین این پست در صورت هر خبر جدید در مورد آنلاک این دو آپدیت می شه.
لازم به ذکر هست که درایو های 9504 نیز امکان Lock شدن در آپدیت های بعدی را دارا هستند اما با استفاده از راه های آنلاک 0401 و 0225 می توان آن ها را Unlock کرد.



روش 1: استفاده از DIY Kit ساخته شده توسط Team Xecuter:


این DIY Kit،در واقع یک PCB می باشد که شما با تعویض کردن این PCB با نمونه موجود در درایو، قادر به فلش CFW مورد نظر خود بر روی درایو هستید.
این کیت با درایو های 9504و0401و0225 کار می کند و در صورت لاک شدن 9504 در آینده نیز می توان از آن برای آنلاک استفاده کرد.
این کیت ها به طور پیش فرض دارای هیچ فرم ویری نیستند و شما باید با به دست آوردن Key داریو خود و فرم ویر ارائه شده توسط c4eva اون ها رو فلش کنید.
این کیت ها قابلیت Write Protected Enable که درایو را لاک می کند و قابلیت Write Protected Disable که درایو را آنلاک می کنند دارند
قیمت تقریبی این کیت ها در حال حاضر 75$ تخمین زده شده و زمان عرضه آن ها 30 June اعلام شده است.


روش 2: استفاده از Pro's Kit ساخته شده توسط Team Xecuter:

این کیت ها، دارای یک یا چند چیپ هستند که شما باید این چیپ ها را با چیپ های موجود در PCB درایو عوض کنید، همچنین اتصالاتی نیز برقرار کنید.
این کیت ها، به مهارت بسیار بالایی در لحیم کاری نیاز دارند و کار بسیاری را می طلبند، از اونجایی که چیپ های موجود بر روی PCB درایو SMD هستند، بعید به نظر میاد با هویه های رایج بتوان آن ها را لحیم کرد، شاید این چیپ ها برای لحیم شدن نیاز به Hot-air داشته باشند، در حال حاضر اطلاعات زیادی از این کیت ها در دسترس نیست، اما نصب آن ها، روشی مانند MRA نیست و به مهارت بسیار زیادی در لحیم کاری نیازمند است.
قیمت این کیت ها حدود 20$ است.


آپدیت1: اطلاعاتی در مورد Pro's Kit

این کیت، شامل یک IC می باشد که شما باید آن را با آی سی MT1335 موجود بر روی درایو خود تعویض کنید و اتصالات را برقرار کنید، این آی سی وظیفه کنترل کامل درایو را به عهده دارد

نمونه موجود بر روی برد اصلی:


در این چیپ که جایگزین MT1335 هست، شما با GND کردن پین WP# درایو را در حالت Write Protected Disable و با VCC کردن پین WP# دریو را در حالت Write Protected Enable قرار می دهید(WP مخفف Write Protected است)


با توجه به SMD بودن این قطعه، و حساسیت بسیار زیاد آن، بدیهی هست که مهارت نسبتا بالایی را برای لحیم کردن نیازمند است.

تاریخ عرضه این چیپ ها هم 30 June اعلام شده که ممکن است تغییر کند ( به 3 June تغییر کرد و برد کامل نیز به 5 June ) .

بر روی DIY Kit ها نیز همین چپپ قرار گفته است.


آپدیت 2: تئوری لاک شدن درایو های 0225 و 0401 و امکان لاک شدن درایو های دیگر

SPI Lock بودن درایو های با فرم ویر 0225 و 0401 فکر خیلی از هکر ها را مشغول کرد، در این دو درایو همانند درایو های دارای فرم ویر 9504، از چیپ Mediatek MT1335 استفاده شده است و این دو درایو از نظر سخت افزاری به طور کامل یکی هستند، در ابتدا پین WP# کشف شد که برای Write Protected کردن درایو به کار می رفت، در درایو های 9504 این پین به GND متصل بود، و این بدین معنی بود که درایو های 9504 در حالت Write Protected نیستند ، اما نکته جالب این بود که بعد از مشاهده درایو های 0225 و 0401 ، به این نکته پی برده شد که پین WP# در این درایو ها نیز به GND متصل هست، یعنی قاعدتا این دو درایو هم باید قابل Write باشند اما در عمل این دو درایو Write Protected بودند.
بررسی ها معلوم شد که برد درایو های 9504 با درایو های 0225 و 0401 حتی کوچکترین تفاوتی ندارد.

یکی از اولین تئوری هایی که مطرح شد این بود که چیپ MT1335 استفاده شده از این درایو ها، دارای یک گیت شبیه Not هست در ورودی پین WP# خود است ، بعد از VCC کردن این پین، باز هم درایو در حالت Write Protected قرار داشت، بعد از آن، تئوری Random VCC مطرح شد، که بیان می کرد که اگر پین WP# با یک ولتاژ خاص اتصال برقرار کند، درایو از حالت Write Protected خارج می شود، بعد از اعمال ولتاژ های متغییر بر روی این پین نیز با شکست مواجه شد.

تئوری بعدی مبنی بر این بود که شاید این چیپ در درایو هایی که دارای 0225 و 0401 هستند، با یک اتصال داخلی پین WP# را به GND متصل می کند و عملا ورودی پین WP# اهمیتی ندارد، اما این نظریه بزگترین اشکالی که داشت و سریعا رد شد این بود که درایو ها توسط خود Microsoft فلش می شوند و Mediatek نقشی در رایت فرم ویر بر روی درایو ها ندارند، در نتیجه اگر این اتصال از نوع داخلی بود، خود Microsoft هم قادر به فلش کردن این درایو نبود، همچنین با بررسی این چیپ، این نظریه هم کاملا رد شد.

تئوری بعدی مروبط به BruteForce SPI Command بود مبنی بر این که با ارسال و تست یک سری دستور به چیپ MT1335 ممکن است که دستور مورد نظر، دستوری باشد که درایو را در حالت قابل Write قرار دهد، با BruteFoce کردن Command های SPI هم نتیجه ای حاصل نشد، درایو فقط در حالت Read Only بود و نتیجه ای نمی داد.

در نهایت، بررسی های شخصی در Team Xecuter منجر به این شد که این چیپ این درایو توسط یک دستور Write Protected شده است، دستوری که بازگشت پذیر نیست، بررسی های بیشتر نشان داد که درایو 9504 نیر با فرستادن همان دستور، به راحتی Write Protected می شود، همچنین این شخص تایید کرد که دستوری مشابه برای درایو های BenQ به دست آورده که این درایو را نیر در حالت Write Protected قرار می دهد.
اطلاعت زیادی در مورد این که چه طور این دستور چیپ را در حالت SPI Lock قرار می دهد معلوم نیست، اما به نظر سیستمی درون چیپ تعبیه شده که با دریافت این دستور، به طور کامل SPI را در حالت Lock قرار می دهد و امکان Write و Erase در آن درایو نیست و فقط امکان Read در آن چیپ وجود دارد.


آپدیت 3: فرم ویر های جدید بر روی Liteon 16D4S

خبری که چند روز پیش منتشر شد و همانند 0401 باعث شکه شد، فرم ویر جدیدی بود به نام 1071 بر روی همان درایو 16D4S که قبلا شاهد فرم ویر های 0225،0401 و 9504 بود.
درایو هایی که با این فرم ویر فلش شدن از نظر سخت افزاری با 9504،0225،0401 تفاوتی نداشته و همانند 0401 و 0225 لاک شده اند.
1071 نیز همانند 0225 و 0401 با استفاده از روش های ذکر شده آنلاک می شود.
بحثی که در مورد ارائه فرم ویر های مختلف، با وجود Write Protected بودن درایو انجام می شه، این است که چرا مایکروسافت شروع به ارائه فرم ویر های مختلف کرده است؟
در اسلیم، بحثی که مطرح هست، چک شدن فرم ویر هست، هم ورژن فرم ویر و هم قسمت هایی از فرم ویر توسط داشبورد و خود چیپ MT1335 چک می شن، تنها دلیل ارائه فرم ویر های مختلف چیزی به نظر نمی رسه جز سخت تر کردن کار c4eva.
در مدل های فت، چون فرم ویر درایو به هیچ وجه چک نمی شد، c4eva یک cfw برای هر درایو فت نوشته و آن را انتشار می داد، اما در اسلیم، برای هر فرم ویر باید یک cfw نوشت ، این البته بدین معنی نیست که کل cfw باید از اول نوشته شود، اما قسمت قابل توجهی از آن باید تغییر کند و این خود وقت مضاعفی را از c4eva خواهد گرفت.
آخرین نسخه فرم ویر های موجود در 16D4S در حال حاضر در عمل هیچ فرقی با یک دیگدر نداشته، و به نظر می رسد مایکروسافت با این کار قصد دشوار کردن نوشتن cfw را دارد.


آپدیت 4: اطلاعت جدید در مورد DIY Kit و Pro's Kite های ساخت Team Xecuter و راه حل آنلاک توسط Maximus

Xecuter مدیر TX پستی زد و اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران گزاشت.
Xecuter در ابتدا به بدون نیاز به لحیم کاری کردن در DIY کیت اشاره کرد و گفت PCB ها از صبح دوشنبه 4جولای از خط تولید خارج می شوند و تا چند روز بعد در اختیار فروشندگان قرار خواهند گرفت.

عکسی از PCB ها قرار داده شده:



خیلی واضح هست، که قطعه ای واسط که روی اون چند ترمینال قرار داده شده، وظیفه اتصال سیم های اصلی درایو به بورد PCB را داراست، و حتی برای اتصال سیم های اصلی درایو به PCB هم نیاز به لحیم کاری نیست، همچنین سیم تامین کننده برق PCB نیز به طور پیش فرض به بورد متصل است.


اطلاعات جدیدی در مورد Pro's Kit ها هم اعلام شده است، پیش از این گفتیم که Pro's Kit ها شامل یک چیپ جایگزین برای MT1335 هستند، هم اکنون مشاهده می شه یک PCB که شخص Xecuter از اون به عنوان QSB یاد می کنه نیز باید به درایو اضافه بشه.
بر روی این PCB یک کنترلر وجود داره که به شما امکان لاک کردن و آنلاک کردن درایو رو می ده، پیش از این گفتیم که پین WP# این وظیفه را داراست.
Xecuter اعلام کرده که نصب این PCB بسیار راحت و ساده هست.

عکس زیر، بورد یک درایو 0225 را نشان می دهد که Pro's Kit بر روی آن نصب شده است:




به گفته Xecuter این کیت ها در حال حاضر در حال ارسال به سوی فروشندگان هستند و پیش بینی می شه برای آمریکا تا آخر روز دوشنبه 4جولای در اختیار فروشندگان قرار بگیره و از سه شنبه شروع به توزیع اون ها بشه.


Maximus ، گروه رقیب Team Xecuter، اعلام کرده که روشی برای آنلاک درایو ها ارائه خواهد داد که خیلی ها را خوشحال خواهد کرد.
Maximus به همین گفته بسنده کرده و اطلاعات بیشتری نداده.

آپدیت 5: راه حل جدید diffusore در رابطه با آنلاک MT1335

شخصی با نام diffusore اطلاعاتی در باره آنلاک MT1335 که چیپ مورد استفاده در درایو های گفته شده هست، ارائه داده.
diffusore اعلام کرده که MT1335 دارای پایه های miso,mosi,clk و reset هست، پایه هایی که با استفاده از اون ها می شه jtag بر روی چیپ MT1335 انجام داد و در نتیجه، Write Protected رو ریست کرد، و چیپ رو Erase و مجددا برنامه ریزی کرد.
diffusore اعلام کرده که برنامه SPI Flash ای برای این چیپ پیدا کرده و در حال پیشرفت هست.
diffusore به دنبال عکسی با وضوح بالا برای بررسی دقیق بورد درایو هست تا با استفاده از اون بتواند اتصالات مورد نیاز برای پین WP# را پیدا کند.
این روش، در صورت موفقیت چیری همانند MRA هست.

خیلی ها بر این باورند که راه حل Maximus برای آنلاک این درایو نیز همین راه حل هست.

پیوست: این روش در صورت کامل شدن نیازی به کیت و قطعه اضافی ندارد.





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 

هکر نوجوان آیفون در گفتگویی با سایت BBC خبر از هک کنسول Playstation 3 داد:

او گفت این عمل در طی ۵ هفته انجام شده و حالا درحال بررسی های نهایی برای انتشار جزییات کامل این هک است .
او همچنین اضافه کرد :
هیچ چیزی غیرقابل هک نیست و حالا که توانستم سیستم را هک کنم احساس داشتن یک نیروی ویژه را درخود میکنم و سعی در اداره کردن این نیروی خاص دارم !
درعین حال سونی نیز عکس العمل نشان داده و اعلام کرده که فعلا درحال بررسی گزارشها و اوضاع هستیم و وقتی از اطلاعات کامل برخوردار شدیم دست بکار میشویم!

حتی سایت PS3 News (از مخالفان هک) نیز در مطلبی اعلام کرده که درتماسی که با سخنگوی سونی داشته اند اعلام شده سونی اوضاع را زیر نظر دارد و میتواند از لحاظ قانونی با فرد هکر مقابله کند .

در ادامه ی گفتگوی George Hotz با BBC به این مساله اشاره کرده که ۵% هک انجام شده سخت افزاری  و ۹۵% آن نرم افزاری بوده  است  به این معنا که برای هک از هیچ نوع کیت و چیپ ستی استفاده نشده و هک کامل و حرفه ای انجام شده است(گویا ای تی)
او هدف خود را از هک  حس کنجکاوی و علاقه به آزاد کردن سیستم این کنسول اعلام کرد و اشاره می کند که آزاد سازی سیستم میتواند باعث بوجود آمدن شرایط برای نصب سیستم های عامل مختلف بر روی این سیستم  و همچنین اجرای بازیهای کنسول PS2 شود.
و در اخر او تایید کرد که اینکار  ممکن است باعث رواج بازیهای غیرقانونی برروی کنسول PS3 شود ولی او شخصا همچین قصدی از اینکار ندارد.

 





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi


اگر از آن دسته بازی بازهایی هستید که اخبار روز گیم را دنبال می‌کنند؛ بدون شک متوجه بحث‌های داغ کاربران اینترنت پیرامون دو عنوان Battlefield 3 و CoD: Modern Warfare 3 شده‌اید. شعله‌ی این بحث‌ها تا حدی فروزان گشته که به درگیری لفظی سران دو کمپانی EA و Activision انجامیده است. در این مقاله به بررسی دو بازی و مقایسه‌ی فاکتور های اصلی آن‌ها با توجه به اطلاعات رسمی منتشر شده می‌پردازیم.

گیم پلی:
بدون شک عمده‌ترین وجه تمایز یک بازی ویدئویی از سرگرمی‌های دیگر، در گیم پلی نمایان می‌شود. عوامل جذابیت گیم پلی را می‌توان به نوآوری و تنوع مراحل در کنار استفاده از استاندارد های اولیه‌ی سبک بازی و هماهنگی با روایت داستانی خلاصه کرد. اما کدامیک از این دو بازی توانسته‌اند در این زمینه بهتر عمل کنند؟ Battlefield 3 مانند نسخه‌های پیشین با تمرکز بر کار گروهی و استایل Run & Gun برای واقعی‌تر جلوه دادن میدان نبرد و درگیر کردن بازی باز در آن تلاش می‌کند. میدان‌های نبرد وسیع با دشمنان پرتعداد در برابر شما و دوستانتان قرار می‌گیرند و این شمایید که باید با پیشروی در نقاط خاصی از این مکان‌ها ضمن پاک‌سازی، خود را برای دشمنان جدید آماده کنید. ترکیب این نوع گیم پلی با صحنه‌های حماسی و تأثیر گذار وجه تمایز این نسخه از Battlefield با نسخه‌های پیشین به شمار می‌رود. اما آیا این ویژگی یک نوآوری محسوب می‌شود؟! بدون شک جواب خیر خواهد بود. در آخرین نسخه از سری پرآوازه‌ی Medal of Honor (که توسط استودیو Danger Close یکی از زیر مجموعه‌های EA ساخته شده) شاهد ترکیب نه چندان جالب همه‌ی ویژگی‌های ذکر شده‌ی بالا با یکدیگر بوده‌ایم. اما نتیجه‌ی کار بیشتر از یک عنوان متوسط که پس از مدت کوتاهی به خسته کننده شدنِ بازی برای بازی باز می انجامید؛ نبود. بنابراین DICE برای ایجاد تحول و نوآوری در BF3 به عناصر جدیدتر و صد البته کامل‌تری احتیاج دارد. در نگاهی دقیق‌تر هم شاهد همان تیر اندازی های قدیمی، Heavy Machine Gun های تکراری، کنترل بالگرد و تانک‌های به یاد ماندنیِ BFBC2، در نسخه‌ی سوم Battlefield هستیم. هیچ چیز جدیدی نیست! گیم پلی BF3 فقط در کنار گرافیک خیره کننده‌ی بازی جلب توجه می‌کند و به تنهایی صفتی بیشتر از یک FPS معمولی به آن تعلق نمی‌گیرد.

اما آیا MW3 توانایی برآورده کردن انتظارات طرفداران و جذب بازی باز های جدید را خواهد داشت؟ برخلاف BF3، سازندگان Modern Warfare 3 برای جذابیت بیشتر بازی و ایجاد لذت دو چندان برای بازی باز تلاش می‌کنند و بازی بیشتر از یک شبیه ساز جنگ، به یک سرگرمی تشبیه می‌شود. مانند گذشته در گروهی قرار می‌گیرد و در مکان‌های مختلف به مبارزه با دشمنان می‌پردازید. ظاهراً فقط عضوی از گروه قدرتمند Delta Force یا SAS هستید اما عملاً مهم‌ترین نقش در گروه بر دوش شماست و از هر 10 نفری که کشته می‌شوند، حداقل 8 نفرشان به وسیله‌ی شما از بین می‌روند! رانندگی اتومبیل، سواری با قایق، شنا در زیر آب و کنترل AC130 از جمله قابلیت‌های تکراری CoD در نسخه‌ی سوم از سری Modern Warfare به شمار می‌روند. یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز Call of Duty با دیگر FPS ها سینماتیک بودن بیش از حد بازی ست که به طبیعی جلوه دادنِ آن کمک بسزایی می‌کند. این ویژگی در MW3 هم به زیبایی هرچه تمام‌تر جلب توجه می‌کند. تنوع مراحل با توجه به فراوانی عناصر موجود در گیم پلی مانند گذشته در سطح بسیار خوبی خواهد بود و بازی باز با درگیری در جریان بازی با انگیزه‌ی بیشتری به ادامه‌ی کار می‌پردازد.

در انتها باید گفت در زمینه‌ی گیم پلی هیچ یک از دو بازی نوآوری خاصی به خرج نداده‌اند. اما استفاده از تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های نسخه‌های پیشین CoD در Modern Warfare 3 سبب تنوع بیشتر مراحل و جذابیت آن خواهد شد. در حالی که اگر BF3 دقیقاً همان چیزی باشد که در تریلرها دیدیم، تفاوت چندانی با عنوان Medal of Honor نخواهد داشت و همان گیم پلی را در سال 2014 و با گرافیک فوق‌العاده ارائه می‌دهد.

داستان:
در زمینه‌ی داستان، تفاوت‌های زیادی بین دو بازی وجود دارد. Battlefield 3 حکایت از داستان سربازانی دارد که برای بدست آوردن سلاحی شیمیایی در مرز ایران و عراق وارد مبارزه می‌شوند. شما در نقش سر گروهبان بلکبرن رهبری گروه پنج نفره تان را بر عهده دارید که باید به دنبال این سلاح شیمیایی بروید. پس از درگیری‌های پی در پی بلک برن و یارانش برای بدست آوردن سلاح؛ به ایران وارد و در تله‌ی یکی از بزرگ‌ترین زلزله‌های تاریخ بشریت(با مرکزیت تهران) گرفتار می‌شوند! توجه سیر داستانی بازی بر مسائل خاورمیانه متمرکز شده و داستان بازی در شهر های تهران، پاریس، نیویورک، سلیمانیه، جزیره ویک و عمان دنبال می‌شود. بدون شک با خواندن بخش کوتاهی از داستان بازی متوجه عدم توجه سازندگان به این فاکتور مهم شده‌اید. باید تا انتشار بازی صبر کنیم و ببینیم روایت داستانی چگونه طراحی شده و پایه‌های بازی چگونه شکل گرفته‌اند.

داستان Modern Warfare 3 به اتفاقات آینده و ادامه‌ی نسخه‌ی دوم اشاره دارد. روسیه نه تنها حمله‌ی خود به ایالات متحده را قطع نکرده بلکه نیروهای خود را در مناطق مختلف اروپا مستقر کرده است. پیش بینی جنگ جهانی سوم در نسخه‌ی سوم سری پر آوازه‌ی Modern Warfare از کیفیت خوبی برخوردار نیست و با دقت پایینی انجام پذیرفته است. بخش عمده‌ی بازی در شهر های نیویورک، لندن، پاریس، برلین، سرالئون، مسکو و دوبی و کشور سومالی دنبال می‌شود. با سابقه‌ی قوی Activision در این زمینه، انتظار روایت داستانی عالی را از بازی داریم که ضعف هسته‌ی اصلی آن را تا حدودی نهان کند.
در نهایت باید گفت شاید قضاوت در رابطه با داستان بازی قبل از انتشار، بیهوده و خنده دار به نظر برسد که در کنار اطلاعات نه چندان دقیق منتشر شده از دو بازی، کار را سخت‌تر می‌کند. ولی با توجه به لوکیشن‌ها و جو داستانی تکراری که در هر دو بازی دیده می‌شود، MW3 و BF3 تقریباً در یک سطح قرار خواهند داشت و شاهد داستانی نه چندان غنی از هر دو بازی خواهیم بود.

گرافیک:
اما وقتی به بخش گرافیک می‌رسیم، همه چیز تغییر می‌کند! در Battlefield 3 به لطف موتور گرافیکی قدرتمند Frostbite 2 شاهد گرافیکی فوق‌العاده خواهیم بود! تخریب پذیری های باورنکردنی، جزئیات فوق‌العاده چهره‌ی کاراکترها، نورپردازی پویا و انیمیشن‌های کاملاً هماهنگ، سطح گرافیکی بازی را قابل قیاس با عناوینی مانند Uncharted یا Crysis قرار می‌دهند! در مقابل شاهد همان موتور قدیمی از CoD: MW3 هستیم که تجربه‌ای تکراری از گرافیک کاملاً متوسط را برایتان رقم خواهد زد. نورپردازی نه چندان جالب، تخریب پذیری های اسکریپت شده و جزئیات پایین انفجارات سطح گرافیکی MW3 را چندین درجه پایین‌تر از BF3 قرار می‌دهد.
در نهایت باید گفت در زمینه‌ی گرافیک، Battlefield 3 بسیار بهتر از MW3 عمل کرده و از همین حالا برنده‌ی این راند محسوب می‌شود.

مولتی پلیر و Co-Op:
وقتی از بزرگ‌ترین FPS های سال 2011 (یا حتی تاریخ) صحبت می‌کنیم، مسلماً یکی از مهم‌ترین فاکتور های مورد بحث بخش بازی چند نفره(مولتی پلیر) خواهد بود. بدون شک مولتی پلیر Battlefield Bad Company 2 و Call of Duty Modern Warfare 2 از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بازی های چند نفره ی تاریخ به شمار می‌روند که هنوز هم پس از گذشت چندین سال از انتشار، سرور های شلوغ و پر جمعیت آن‌ها جلب توجه می‌کند. مولتی پلیر Battlefield 3 شباهت زیادی به BFBC2 دارد و مانند آن دارای 4 کلاس خواهد بود. مود های بازی چند نفره هم تغییری نکرده و Team Deathmatch پس از غیبتی کوتاه به این نسخه از سری Battlefield بازگشته است. اضافه شدن اسلحه‌های جدید، بازی در مپ های فوق‌العاده با جزئیات باور نکردنی و استفاده از انواع و اقسام وسایل نقلیه از جمله دیگر ویژگی هاییست که BF3 از BFBC2 به ارث برده است. اما تفاوت عمده‌ی BF3 با نسخه‌های پیشین قابلیت ساپورت 64 بازیکن در نسخه‌ی PC ـست. بازگشت قابلیت استفاده از جت در بازی و توانایی دراز کشیدن برای بازیکن از دیگر تفاوت‌های BF3 با BFBC2 به شمار می‌رود. اضافه شدن قابلیت Co-Op با وجود 10 مپ مختلف هم در این نسخه در جای خود جالب توجه است. امّا در مقابل MW3 مانند گذشته با قدرت برگشته و وجود بیش 20 مپ مختلف در بازی و اضافه شدن 5 Perk و تعداد زیادی Killstreak گواه پیشرفت چشمگیر بازی در این زمینه است. وجود بخش Spec Ops در بازی و دو مود Survival و Mission و بیش از 10 مپ طراحی شده برای آن در جای خود جلب توجه می‌کند.
در نهایت باید گفت در زمینه‌ی مولتی پلیر هر دو بازی عالی عمل کرده‌اند و BF3 با طراحی خیره کننده و دقت بسیار بالا در طراحی مپ ها در مقابل MW3 با مپ های جدید و قابلیت‌های نو قرار گرفته است. با توجه به سلیقه‌ای بودنِ مولتی پلیر، هر دو بازی در یک سطح قرار گرفته و با تمرکز روی ویژگی‌های مختلف، تجربه‌ای متفاوت را برای طرفداران رقم خواهند زد.

نتیجه گیری:
در نهایت باید گفت با وجود برتری نسبی Modern Warfare 3 در زمینه‌ی گیم پلی و برتری علنی BF3 در زمینه‌ی گرافیک، شاهد دو بازی متفاوت خواهیم بود. عناوینی که طرفداران متفاوتی خواهند داشت و گیمر هایی با سلایق مختلف را به سوی خود جذب خواهند کرد. BF3 مورد توجه گیمرهای واقع گرا و ظاهرپسند قرار خواهد گرفت و Modern Warfare 3 با تمرکز بر رفع مشکلات گذشته و استفاده از عناصر نسخه‌های پیشین در این نسخه سعی در جذب طرفداران قدیمی خود دارد. با وجود طیف گسترده‌ی تبلیغات دو بازی، باید انتظار فروش خیره کننده از آن‌ها را داشته باشیم.

سامان: اگر بخواهیم این دو عنوان را با هم مقایسه و به وسیله‌ی آن برنده‌ی نهایی را پیش بینی کنیم، تنها دو معیار برای انجام این کار در اختیار داریم. اولی میزان فروش؛ که از حالا برنده ی نهایی کاملا مشخص است. COD با Fan Base میلیونی خود در زمینه ی فروش در برابر هر رقیبی از هر سبکی پیروز خواهد شد و این حقیقتی است که باید با آن کنار آمد و Battlefield 3 نیز اگرچه ممکن است فروش قابل توجهی داشته باشد اما فکر نزدیک شدن به میزان فروش MW3 هم نباید به ذهن DICE و طرفدارانش خطور کند. اما دومین معیار برای تشخیص برنده‌ی این رقابت هیجان انگیز، میزان استقبال منتقدین از دو بازی و در نتیجه میانگین امتیازات است که تا به اینجا کفه ی ترازو به طرف BF3 سنگینی می‌کند. حضور موفق این بازی در نمایشگاه E3 و دریافت جوایز بسیار، DICE را امیدوار کرده که در زمان عرضه‌ی بازی نقد های مثبتی از BF3 منتشر شود. MW ها نیز تاکنون عملکرد خیره کننده‌ای در زمینه‌ی امتیازات داشته اند و با دارا بودن دو میانگین 94 در هر دو نسخه ی گذشته، انتظار از نسخه‌ی سوم بسیار بالا است.

این روز ها از بازی های کامیپوتری به عنوان صنعت یاد می‌شود و سود در یک صنعت حرف اول را می‌زند. برنده‌ی این نبرد از لحاظ مالی Activision خواهد بود و باز هم حساب های بانکی این شرکت در انتهای سال به خاطر وجود دلار های طرفداران COD تا مرز انفجار پر خواهد شد. BF3 تنها در صورتی می‌تواند علیرغم فروش کمتر خود را برنده ی این نبرد بداند که مانند اول شخص های افسانه ای ابتدای هزاره ی سوم ( بازه ی زمانی 2000 تا 2005 ) مانند Half Life و Halo به شدت مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد.





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi


انگار همین دیروز بود. زمانی که سونی با عرضه کنسول دستی خود، ما را متعجب کرد. در حدود 6 سال از آن لحظه میگذرد و اکنون با نوع جدیدی از همان کنسول روبرو هستیم، دستگاهی که مدعی پیروز شدن در مقابل نینتندو و عرصه کنسول دستی است.

سونی در طی کنفرانسی در توکیو، کنسول جدید دستی خود یعنی PSP2 با نام مستعار NGP معرفی کرد. نمایش به طرز فوق العاده ای ادامه یافت. در جریان کنفرانس چندین بازی مختلف و جدید برای این کنسول تایید شدند و هم چنین لیست سازندگانی که قرار است برای این NGP بازی بسازند معرفی شد.

اندکی از Kaz Hirai، پیش از معرفی رسمی این کنسول، به تاریخ 22 دسامبر 2010:
رئیس کمپانی Sony Computer Entertainment، جناب Kaz Hirai، بر اطلاعات پیرامون PSP 2 افزود و اعلام کرد که این کنسول جدید دارای صفحه لمسی خواهد بود.

او در طی یک مصاحبه با New York Times اذعان داشت که اضافه شدن طرز کنترل جدید از طریق صفحه لمسی برای رقابت با کمپانی های نینتندو و اپل است.

"با توجه به نوع بازی، عناوینی وجود دارند که انجام دادن آنها از طریق صفحه لمسی بسیار عالی و سرگرم کننده خواهد بود. در سوی دیگر بازیهایی وجود دارند که انجام آنها بوسیله صفحه کلید واقعی روان تر و بهتر خواهد بود. همچنین، گمان میکنم بازیهایی نیز وجود خواهند داشت که انجام آنها از هر دو طریق امکان پذیر است."

Hirai در ادامه به این نکته اشاره کرد که پیشرفت بازیهای ویدیویی بر روی سیستم عامل Android و iPhone برای کنسول جدید کمپانی سونی به عنوان یک خطر تلقی نمیشود، بلکه یک رقابت محسوب میشود.

"ما کسانی را مشاهده میکنیم که به بازیهای ویدئویی علاقه ای نداشته اند و اکنون به طرفداران این گونه سرگرمی ها تبدیل شده اند. چنین چیزی نشان گر آن است که صنعت بازیهای ویدیویی در حال بزرگ شدن است."

در هر حال، Hirai با قاطعیت تمام گفت "هدف بازیهایی که بر روی سیستم عامل Android و پلتفورم های اپل وجود دارند با بازیهایی که مربوط به Sony Computer Entertainment و PlayStation میشوند کاملا متفاوت است."

شایعات در قبال PlayStation Phone این کمپانی نیز اندک نیست. Hirai مدت ها پیش وجود این وسیله را تایید کرد و ممکن است این تلفن همراه، به نام Xperia Play خوانده شود.

" ما نمیخواهیم که مردم این سوال را از ما بپرسند ؛ این که تفاوت بین PS Phone و PSP چیست. مضمون تنها پیام ما که فهم آن چندان سخت نیست، این است که این وسیله برای حفظ قدرت Playstation عرضه میگردد."

سونی این بار در کنسول خود از دو آنالوگ استفاده کرده است که استفاده از کنسول را بیش از پیش راحت تر و جذاب تر کرده است.

یک D-pad، دو دکمه ی زیرین L و R و همچنین دکمه های معروف و همیشگی Playstation یعنی دو دکمه ی START و SELECT و دکمه های تنظیم صدا (+/-) نیز کماکان بر روی کنسول وجود دارند. PSP2 از یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و سایز 960 در 544 پیکسل برخوردار است. این صحفه نمایش به طور همزمان قابلیت تشخص چندین انگشت (مالتی تاچ) را دارد که باعث میشود به هنگام استفاده از صفحه لمسی آن، به مشکلی بر نخورید.
همچنین در پشت کنسول نیز صفحه لمسی وجود دارد که کاربرد آن در بازی ها مختلف، متفاوت است.

NGP از یک CPU چهار هسته ای ARM Cortex-A9 core processor بسیار قوی و یک پردازشگر گرافیکی SGX543MP4+ بهره می برد.
از امکانات دیگر این کنسول میتوان به دو دوربین در جلو و پشت آن،اسپیکر های استریو، میکروفون و 6 موشن سنسور (سه سنور شتاب سنج و سه سنور ژیروسکوب- همانند چیزی که در دسته ی PS3 مشاهده کردیم) اشاره کرد. از قابلیت های ارتباطی این کنسول نیز میتوان به GPS ،Wi-Fi ،3G و بلوتوث اشاره کرد.

البته Andy House چند وقت پیش اعلام کرد تنها یک مدل PSP2 از قابلیت 3G برخودار خواهد بود. او اضافه کرد "که به هنگام انتشار این کنسول در انتهای سال 2011، چندین مدل مختلف از آن منتشر خواهد شد که تنها یک مدل آن هم از قابلیت Wi-Fi و هم قابلیت 3G برخودار است.

مدت زمان عمر و دوام باطری بعد از هر بار شارژ کردن نیز تا کنون 4 الی 6 ساعت برآورد و اعلام شده است که کمی ضعیف به نظر می رسد و تغییری نسبت به PSP نداشته است. قیمت این دستگاه نیز هنوز مشخص نشده است ولی آقای House در مصاحبه ای با سایت Eurogamer اعلام کرد که قیمت PSP2 مقرون به صرفه و به نسبت کنسول های دستی مناسب خواهد بود. شایعاتی مبنی بر قیمت این کنسول نیز پراکنده شده است که قیمت آن را 599 دلار تعیین کرده است. اما چندی پیش رئیس SCEI یعنی آقای Kaz Hirai در مورد شایعات قیمت و باطری اعلام کرد قیمت و مدت دوام باطری هنوز به طور دقیق مشخص نیست دقت کنید که این کنسول در حال حاضر یک نمونه اولیه است.

قرار است بازی های این کنسول بر روی فلش مموری ها عرضه شوند و دیگر از UMD استفاده نمیشود. سونی از بازی سازان خواسته است تا بازی های خود را بر روی این فلش مموری ها و یا به صورت دانلودی عرضه کننده ولی ممکن است امکان ساپرت بازی ها به صورت UMD نیز وجود داشته باشد. لیست ناشرین و سازندگان بازی برای این کنسول نیز در هنگام کنفرانس معرفی شد. کمپانی های معروفی همچون Rockstar ،Ubisoft ،Epic ،Capcom ،Konami و ... نیز در این لیست قرار دارند.

این لیست به شرح زیر است:

Acquire
Alvion (makers of Malicious)
AQ Interactive
Arc System Works
Arika
Artdink
Ascii Media Works
Atlus / Index Holdings
Capcom
Chunsoft
Craft & Meister (they’re making Earth Seeker for Wii)
CyberConnect2
D3 Publisher
Dimps
Edia (they make Maplus software for PSP)
Enterbrain
Falcom
From Software
Genki
Grasshopper Manufacture
GungHo Online Entertainment (remember Mimana?)
Gust
Hamster
Hudson
Idea Factory
Irem
Kadokawa Games
Kadokawa Shoten
Konami
Level-5
Marvelous
Media Five
Namco Bandai
Nippon Ichi Software
Now Production
Q Entertainment
Sega
SNK Playmore
Spike
Square Enix
SystemSoft Alpha
Takara Tomy
Tecmo Koei Games
Tose
Yukes
Activision
Capybara Games
Demiurge Studios
Epic Games
Far Sight Studios
Frima
High Voltage Software
Kung Fu Factory
Paramount Digital Entertainment
PopCap Games
Powerhead Games
Trendy Entertainment
Warner Bros. Interactive Entertainment
2K Games
2K Sports
Avalanche Studios
Climax Studios
Codemasters Software Company
Eurocom Developments
Eutechnyx
Exient
Firemint
Gameloft
Gusto Games
Home Entertainment Suppliers
Impromptu Software
Rebellion
Rockstar Games
Sidhe Interactive
Sumo Digital
Team 17 Software
Ubisoft Entertainment
Zen Studios

Kaz Hirai در جواب سوال وجود یا عدم وجود قابلیت 3D در PSP2 گفت ما تصمیم گرفتیم تا از فناوری 3D چشم پوشی کنیم حداقل در حال حاضر. او اضافه کرد "در حال حاضر در مورد فناوری 3D تمرکز ما بر روی PS3 است، زیرا قابلیت 3D بر روی تلویزیون های بزرگ بهترین تجربه ای است که گیمر ها میتوانند داشته باشند."

PSP2 بر خلاف PS3 و PSP از رابط کاربری XrossMediaBar استفاده نمی کند بلکه از یک interface جدید سازگار با صفحه نمایش لمسی شامل شبکه های مختلف و گوناگون ارتباطی در PSN به نام LiveArea بهره می برد. یکی از قسمت های جالب این رابط کاربری قسمت Near است که مکان شما روی نقشه و تمام کسانی که از این کنسول استفاده می کنند به همراه بازی های آنها و اطلاعات دیگر نشان می دهد. در این کنسول دستی همانند PS3 تروفی های (Trophies) مختلف برای هر بازی وجود دارد که ورود آن میتواند پیش زمینه ی رقابت بین افراد را ایجاد کند.

در طول کنفرانس و همچنین بعد از آن بازی هایی همچون انچرتد، لیتل بیگ پلنت، کیلزون و متال گر سالید معرفی شدند و در طی کنفرانس نیز تریلری از Uncharted و MGS جدید که پورت شده ی MGS4 است، به نمایش در آمد. در طی فیلم زنده ای که از بازی Uncharted به نمایش در آمد، کنترل ناتان بسیار نرم و روان بود. با وجود ناقص بودن بازی و قرار داشتن در مراحل ساخت اولیه گرافیک و نورپردازی، بازی بسیار زیبا طراحی شده است. با استفاده از صفحه لمسی کنسول شما توانایی بالا رفتن و پریدن با کلیک بر روی صفحه و همچنین دادن مسیر به ناتان را خواهید داشت برای مثال با کلیک بر روی صفحه و کشیدن آن به جای دلخواه ناتان به آنجا خواهد رفت! سنسور ها نیز در طول بازی نقش به سزایی دارند . با عقب و جلو بردن کنسول توانایی تاب خوردن با طناب و همچنین با تکان دادن دست راست و چپ خود در پشت کنسول، توانایی بالا رفتن از طناب را دارید.

لیست کامل بازی های معرفی شده عبارتند از:

Uncharted: Portable
Hustle Kings
Hot Shots Golf Next
Killzone
Wipeout
Resistance
LittleBigPlanet
Call of Duty
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Yakuza Of the End
Lost Planet 2

چند عکس زیبا......

 





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi



http://ui03.gamespot.com/1282/halo4_2.jpg

 
hd
sd





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi



 


سری سوم تریلر های نمایشگاه













تریلر های زیر با لینگ مستقیم هستند
البته حجمشون هم کمتره

تریلرdevil may cry

SD

HD
تریلر Mass Effect 3

SD

HD

Red Faction: Armageddon
SD

HD

Batman: Arkham City


SD

HD

Silent Hill: Downpour
SD

HD

inFamous 2

SD

HD


Far Cry 3

SD

HD

Ninja Gaiden III

SD

HD

Asura"s Wrath
SD

HD

Battlefield 3

SD


HD




تریلر هیتمن



HD - flv
25mb



SD - mp4
13mb


اینم آهنگ تریلر Assassins creed revelation


mp3
2.8 mb





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi



سری دوم تریلر های نمایشگاه






Resistance 3

SD

HD

Download

Uncharted 3

SD

HD


Download

BioShock Infinite

SD

HD

Download

Halo: Combat Evolved Anniversary


SD

HD

Download

GR: Future Soldier


SD

HD

Download

NFS: The Run

SD

HD

Download

Ryse

SD

HD

Download


Battlfield 3 l multiplayer



SD





AC: Revelations Desmond Trailer

SD

FIFA 12


SD


SD


SD


SD


Call of Dutty:Modern Warfare 3


SD
HD


SD


Uncharted 3:Drake"s Deception


SD
HD


SD
HD


SD



SD


SD


Gears of War 3


SD


SD


Ghost Recon:Future Soldier


SD


SD


SD


SD


SD


SD


 





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

دانلود





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi


آپدیت جدید رو از اینجا دانلود کنید: 


download.microsoft.com/download/1/D/8/1D8C09BE-278E-41CD-98BE-EB9188128227/$SystemUpdate_9199.zip


 


روش آپدیت کردن:


محتوای فایل رو بعد از Extract عینا روی USB یا CD کپی کنید و بزارید تو دستگاه خودش میفهمه و میگه آپدیت بکنم؟

موفق باشی!




البته فولدری که کپی میکنید رو اسمشو به $SystemUpdate ( علامت $ اولش باید باشه ) تغییر بدین!

من الان تست کردم ،تو آپدیتی که از این لینک میگیرید :

- امکان نصب رو هارد هست ( اونهایی که بن شده بودن ، فقط به جای جمله قبلی فقط مینویسه : Install game و برای بازی فقط مینویسه Play game )

- آواتار داره

- USB رو هم به عنوان Storage Device میشناسه.

با خیال راحت آپدیت کنید.





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

Tomb Raider

اطلاعات جدید از Tomb Raider

سبک: Action/Adventure/Modern
سازنده: Crystal Dynamics
ناشر: Square Enix
پلتفرم: xbox,pc,ps3
تاریخ عرضه: تابستان 2012

مجله ی اسپانیایی Hobby Consoles  و Consoles فرانسوی یک بسته ی اطلاعاتی کامل از بازی Tomb Raider  منتشر کرده اند که مورد توجه قرار گرفته است . از آنجایی که در این ماه عکس جلد بسیاری از مجله ها را Tomb Raider گرفته بود شاهد اطلاعاتی جالب از این بازی ساخت شرکت Crystal Dynamic هستیم .



اول از همه اینکه نام این نسخه فقط و فقط Tomb Raider خواهد بود و علت آن هم بازسازی دوباره ی کامل بازی و شخصیت پردازی جدیدی از لارا کرافت است . شما دیگر در این بازی شاهد لارای قدیمی نیستید . در این بازی لارا می ترسد , زخمی می شود و به یک انسان واقعی بیشتر نزدیک شده است .
داستان بازی از سه بخش داستانی طولانی به نام های بقا , نجات و گریز تشکیل خواهد شد . داستان بازی از جایی شروع می شود که لارای جوان به تازگی فارغ التحصیل شده و با یک گروه تحقیقاتی توسط کشتی به نام Endurance به سفر می رود که در راه کشتی غرق می شود و لارا تنها بازمانده ی آن در یک جزیره ی گشمده و مرموز در نزدیکی ژاپن باقی می ماند . حالا لارا باید برای حفظ بقای خود بجنگد و با کسب تجربه خود را از این مخمصه نجات دهد .

گیم پلی بازی تغییراتی نسبت به قبل پیدا کرده است . یک زاویه ی دوربین جدید برای بازی تعبیه شده است . معماهای بازی شکل خاص تری به خود گرفته اند و با استفاده از قوانین فیزیک باید از سد آنها برآمد .
یکی از مهمترین قابلیت های اضافه شده Survival Instinct یا غریزه ی بقاء می باشد . در این حالت که فقط هنگامی که لارا ایستاده است فعال می شود اشیای قابل توجهی که به زندگی لارا کمک می کنند با رنگ و جلوه ای خاص در صحنه دیده میشود . چیزی شبیه به قابلیت Eagle Eye در Assassin’s Creed !

در بیشتر مکان های بازی مجسمه های بودا دیده می شود که احتمال می رود برای Save و ذخیره کردن بازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت , البته هنوز تایید نشده است .
و در نهایت اینکه در طول بازی لارا از یک دختر جوان و بی تجربه به یک فرد با قابلیت های بالا و تجربه ی زیاد تبدیل می شود و در مراحل انتهایی بازی شاهد به دست آوردن دو کلت مخصوص لارا هم خواهیم بود !





تاریخ: شنبه 25 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

تاریخ عرضه:90/8/3




ادامه مطلب...

تاریخ: جمعه 24 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi


 

دانلود تریلر بازی Batman : Arkham City . در این تریلر فیزیک و گرافیک خیره کننده ی Batman : Arkham City به نمایش در می آید.

فرمت : Mp4

حجم تقریبی : 21 مگابایت

Download






تاریخ: جمعه 24 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

تاریخ عرضه:2012




ادامه مطلب...

تاریخ: جمعه 24 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

PR of gamehome.loxblog.com : 10

page rank of facebook.com





تاریخ: جمعه 24 تير 1398برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

ادامه مطلب





تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 

 
سلام دوستان عزیز برای دانلود ترینر بازی به ادامه مطالب برید...

ادامه مطلب





تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

 

ادامه مطلب





تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

ادامه مطلب





تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط Farnood Saghi

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 527
بازدید ماه : 679
بازدید کل : 76183
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1